Uite că am trăit să o vedem și pe asta. Primul astfel de utilitar electric, o zonă în care, sincer, nu credeam că o să vedem prea repede motorizările electrice. Nu este primul excavator electric, dar este primul astfel de utilitar – cu cupa de excavator în spate și cu lama de buldozer în față (cei care lucrați în construcții poate veniți cu o denumire corectă) – care propune o versiune integral electrică.
Și aici nu este vorba doar despre motorul care deplasează acest vehicul, ci și de toate sarcinile la care acesta este supus atunci când este exploatat pe un șantier.
În acest scop, CASE 580 EV este echipat cu un pachet de acumulatori de 90 kWh care, spun cei care l-au produs, îi asigură până la 8 ore de exploatare în scenariile clasice de șantiere. Cele opt ore sunt gândite să asigure o zi întreagă de muncă. Însă, la nevoie, vehiculul nostru poate fi încărcat rapid (oferă suport pentru așa ceva), pentru a mai câștiga câteva ore de funcționare.
CASE 580 EV a fost produs de CASE Construction Equipment, din Statele Unite. Compania afirmă că deja a vândut două astfel de utilaje electrice către doi clienți de pe continentul Nord American.
Dincolo de reducerea până la zero a emisiilor de carbon nocive pentru mediul înconjurător și de faptul că vehiculul poate opera cu zgomote mult reduse (aici este totuși discutabil), compania producătoare se laudă că CASE 580 EV își depășește fratele cu mororizare diesel în cinci ani, în ceea ce privește costurile totale de funcționare (achiziție, combustibili și întreținere). Sper să nu fie doar vorbe de marketing și acest argument să devină principalul motiv pentru care tot mai multe firme de construcții să se îndrepte spre astfel de utilaje electrice.
via InsideEVs