Iată că producătorul coreean corectează astfel o deficiență în lanțul de aprovizionare și mută o parte din producția de Kona Electric în fabrica pe care o deține în Cehia. Astfel vor putea fi satisfăcute mai rapid cererile care vin din Europa. Aici erau niște termene de livrare mult prea mari și se pare că micul SUV electric a prins destul de bine la public și există interes crescut pentru el.
La începutul lunii noiembrie a anului trecut, termenul de livrare pentru un Kona Electric în Brașov era de aproximativ șase luni de zile. Un termen mult prea mare pentru industria auto. Tesla Motors face excepție de la această regulă.
Revenind la fabrica Hyundai din Cehia, din Nosovice, planul este ca această unitate să producă anual 30.000 de vehicule Hyundai Kona Electric. Astfel se va tripla volumul de livrări pentru Europa și se vor reduce semnificativ termenele de livrare.
Mai mult, se scurtează dramatic anumite distanțe din rețeaua de distribuție, pentru că Hyundai se aprovizionează cu acumulatori de la fabrica LG Chem din Polonia. Alte componente provin de la fabrica SK Innovation din Ungaria.
Până acum, Hyundai Kona Electric se producea doar în Asia, în Coreea de Sud și în China. Inclusiv transportul de aici prelungea timpul de livrare. Acum, această barieră va fi eliminată.
Compania coreeană spune că odată cu demararea producției de Kona Electric la fabrica din Cehia, va putea oferi în Europa un volum total anual de vehicule electrice capabil să concureze cu Tesla, Renault sau Volkswagen (aproximativ 80.000 de unități). Asta presupunând că cei menționați nu cresc și ei producția pe segmentul electricelor. Oricum, dincolo de comparația de imagine, contează că europenii vor avea mult mai la îndemână soluția Hyundai Kona Electric.
via Hyundai