Am așteptat cu mare nerăbdare această zi, pentru că Dacia promisese că va arăta primul său vehicul electric. Trebuia să se întâmple în cadrul Salonului Auto de la Geneva, dar evenimentul a fost anulat din cauza epidemiei de coronavirus. Așa că am avut parte de o prezentare online și prin comunicate de presă. Și am făcut cunoștință cu Dacia Spring, primul vehicul electric al companiei românești. Un vehicul de la care așteptările sunt mari, mai ales în zona de preț. Dacia a câștigat popularitate prin prețuri foarte bune, așa că fanii speră că această strategie se va păstra și în cazul vehiculului electric.
Așa cum intuiau majoritatea celor pasionați (și cum probabil scăpaseră informații și dinspre producătorul francez Renault, care deține și Dacia), modelul care a stat la baza Daciei electrice a fost Renault K-ZE, care a apărut anul trecut în China. Există multe asemănări între cele două vehicule, dar sunt și multe elemente distincte.
Dacia Spring a fost prezentată într-o combinație cromatică atractivă, în culoarea gri închis, cu elemente de caroserie evidențiate în portocaliu aprins. Asta nu înseamnă că vom vedea fix această combinație pe străzile din România. Deocamdată avem un concept, care cu siguranță va mai suferi modificări până la forma finală. Mi-ar fi plăcut să văd această lansare în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Exista o șansă, mică de tot, să avem acolo și un model fizic. Așa ne bazăm deocamdată doar pe imaginile oferite de producător.
În acest stadiu, nici cu detaliile tehnice cei de la Dacia nu au fost prea generoși. Totuși, o informație legată de autonomie răspune la întrebarea care cred că stătea pe buzele tuturor.
Versiunea de producție pentru Dacia Spring Electric va fi disponibilă în prima jumătate a anului 2021, cu o autonomie ma mare de de 200 de kilometri (calculată după standardul WLTP), ceea ce o face ideală pentru utilizare în mediul urban și suburban.
A mai fost oferit un detaliu legat de lungimea mașinii. Dacia Spring va avea 3,73 metri. Blocurile optice din spate, cu LED-uri în formă de Y dublu, prezente pe noua mașină electrică, vor deveni un fel de semn distinct pentru toate vehiculele Dacia.
Așadar, vom avea Dacia electrică pe străzi, cam peste un an de zile. Până atunci sper să vedem și un prototip fizic, poate chiar funcțional și să aflăm cât mai multe detalii.