Știu că este un subiect pe marginea căruia s-a tot vorbit și că pasionații nu prea mai au încredere atunci când revine în actualitate. Însă, dacă până acum oficialii companiei franceze au evitat cu diplomație să confirme sau să infirme ceva, iată că acum avem o poziție oficială, asumată public în cadrul conferinței prin care producătorul și-a anunțat rezultatele financiare pentru anul trecut.
Anul acesta Renault va lansa un nou model Twingo Electric, iar în 2021 va fi lansată Dacia „Urban City Car”, o mașină integral electrică. Gama Dacia va include și o versiune hibrid plug-in, cel mai probabil pentru noul model de Duster, însă curiozitatea mare o stârnește Dacia cu motorizare integral electrică.
Ceea ce ar trebui să ne ofere un plus de optimism de această dată, dincolo de asumarea publică a acestei intenții, este obligația producătorilor auto din Europa de a respecta anumite norme impuse de Uniunea Europeană. Norme care spun că fiecare grup auto din Europa trebuie, începând cu 2021, să se încadreze într-o medie de emisii de CO2 per kilometru pentru gama de vehicule pe care le produce. Cu alte cuvinte, chiar dacă accentul va cădea în continuare pe motoarele cu combustie internă, sunt obligați să aibă în ofertă și vehicule electrice.
Nu că nu ar fi nenumărate mijloace de a păcăli această legislație, însă cifrele arată că ponderea vehiculelor electrice în totalul mașinilor vândute este într-o continuă creștere. Așa că orice strategie sănătoasă a oricărui producător auto care se respectă, ar trebui să includă și dezvoltarea unor vehicule electrice.
Ca o scurtă paranteză, Luca de Meo, fost șef la Seat, va deveni director general al Renault, din luna iulie. Este o poziție care a stat mult sub semnul întrebării de când au început scandalurile din jurul lui Carlos Ghosn, fostul șef al grupului Renault-Nissan, care a avut parte inclusiv de evadări spectaculoase în ultima vreme. Un adevărat subiect de film.
via Renault Grup