Mulți fani ai industriei producătoare de vehicule electrice au salutat decizia Tesla Motors de a-și deschide o fabrică Gigafactory lângă Berlin, în Germania (în imagine aveți stadiul actual al defrișărilor de pe terenul pe care se va construi fabrica). Și dincolo de implicațiile economice directe, se pare că această decizie strategică a producătorului american a atras după sine un adevărat val de mișcări pe piața producătorilor de baterii pentru vehicule electrice și nu numai.
Prima companie care a reacționat prompt a fost LG Chem, care a decis să își dubleze aproape capacitatea de producție a fabricii de baterii pentru mașini electrice din Polonia, de la 35 GWh la 65 GWh. Pentru a putea realiza această extindere, fabrica din Polonia va beneficia de o finanțare de aproximativ 480 milioane euro.
Tot LG Chem este furnizorul principal de celule pentru fabrica de acumulatori de vehicule electrice pe care Audi vrea să o deschidă lângă Ingolstadt. Audi mai folosește celule produse de Samsung SDI, dar vrea să aibă propria unitate de asamblare de acumulatori.
Volvo, un alt nume mare din industria auto, a inaugurat o linie de asamblare de aculmulatori pentru vehicule electrice în cadrul fabricii sale din Belgia. Contemporary Amperex Technology, o entitate din China, investește într-o fabrică de acumulatori de 14 GWh, în Germania, care va livra direct către BMW și Volkswagen. Aceiași producători auto care, alături de alte nume, au investit în fabrica de baterii auto Northvolt din Suedia.
Chiar și în Ungaria, țara vecină, Inzi Controls a investit 51,6 milioane dolari într-o fabrică de acumulatori auto. Și exemplele ar putea continua.
Bloomberg New Energy Finance (BNEF) crede că în 2023, capacitatea de producție de acumulatori destinați vehiculelor electrice din Europa o va depăși pe cea din America de Nord. Evident, China va domina în continuare această piață.
Și acum vine întrebarea cheie, pe care cei mai cârcotași o vor ridica instant. Este clar că din punct de vedere economic, este un trend benefic pentru Europa. Dar atunci când vine vorba despre aspectul ecologic, mai stau lucrurile la fel? Va fi Europa capabilă să manevreze corect toate materiile prime periculoase, necesare producției de acumulatori? Și, evident, deșeurile rămase?
via Electrek