Nu este un autoturism, formularea mai corectă ar fi quadriciclu. Este un vehicul electric urban de dimensiuni reduse (2,41 metri lungime, 1,39 metri lățime și 1,52 metri înălțime, greutate de 485 de kilograme), cu două locuri, care poate fi condus și fără permis de conducere după vârsta de 14 ani. Aici lucrurile variază în funcție de legislația fiecărei țări. În România, Ami One ar putea fi condus cu permis AM.
Poate fi văzut ca un concurent direct pentru Renault Twizzy, cel puțin din perspectiva dimensiunilor.
Soluția de mobilitate urbană găsită de Citroen a fost prezentată cu un an în urmă, la stadiul de concept. Acum începe producția de masă a versiunii de serie. Ami One va fi disponibil la un preț de aproximativ 6000 euro (preț valabil în Franța), însă Citroen ia în calcul și un serviciu de închiriere pe termen lung, contra unor sume ceva mai mici. Calculele duc către o valoare de 2600 euro pentru o perioadă de patru ani.
La nivel de caracteristici tehnice, trebuie spus că Ami One are o autonomie în mediul exclusiv urban de 70 de kilometri și poate dezvolta o viteză maximă de 45 km/h. Acumulatorul are o capacitate de de 5,5 kWh și poate fi încărcat complet în trei ore, de la o priză obișnuită.
Comenzile pot fi lansate din 30 martie, în primă fază în Franța, mai apoi și în Spania, Italia, Germania, Belgia și Portugalia. Primele livrări vor începe în luna iunie a acestui an.
Sună destul de frumos și pare o soluție corectă pentru marile aglomerări urbane. Este clar adresat tinerilor și, dincolo de faptul că motorizarea electrică asigură reducerea noxelor, dimensiunile reduse presupun, cel puțin teoretic, o mai mare ușurință a deplasării în trafic. Însă mie îmi induce și un sentiment de fragilitate. Care, în perspectiva vitezei cu care se circulă în unele orașe de pe la noi, devine un mare minus pentru Ami One și în general pentru acest tip de vehicul.
via AutoMarket