Nokian a prezentat astăzi noua serie de anvelope de iarnă Hakkapeliitta R5 pentru autoturisme și Hakkapeliitta R5 SUV pentru vehicule utilitare sport și crossover. Acestea sunt concepute special pentru a răspunde nevoilor în schimbare generate de condițiile de mediu speciale cu care ne confruntăm. Noua gamă de produse Hakkapeliitta R5 este o combinație inovatoare de aderență absolută pe timp de iarnă, silențiozitate și confort la condus.
Concepute pentru autoturisme și SUV-uri, noile anvelope Hakkapeliitta R5 oferă aderență crescută pe gheață, zgomot mai redus și funcții de condus ecologice fără precedent, create special pentru iernile nordice. Proprietățile excelente de siguranță pe timp de iarnă ale noilor produse se datorează unui nou design al benzii de rulare, unor inovații cum sunt particulele noi de aderență, testelor riguroase și cercetărilor neîntrerupte.
„Misiunea noastră este să garantăm călătorii sigure și previzibile, în fiecare zi de iarnă. Deși vremea poate fi imprevizibilă, anvelopele nu au voie să fie astfel. Îmbunătățirea continuă de la o generație la alta este adânc înrădăcinată în filosofia noastră de dezvoltare. Cu noua anvelopă Hakkapeliitta R5, ne-am concentrat în special pe aderența superioară pe timp de iarnă și manevrabilitatea controlată, sporind confortul la condus și minimizând impactul asupra mediului. Rezultatul este plăcerea pură de a conduce”, precizează Olli Seppälä, Head of R&D, Nokian Tyres.
Principalele inovații introduse în noua serie Hakkapeliitta R5:
Double Block Grip. Aderență și manevrabilitate superioare. Noua structură cu două blocuri asigură aderență maximă pe suprafețele alunecoase de iarnă.
Cristale Arctic Grip. Aderență impecabilă pe gheață. Cristalele de aderență microscopice de a treia generație sunt integrate în cauciucul benzii de rulare și servesc drept ținte încorporate, creând în interiorul cauciucului margini de aderență ascuțite și dure. Pe măsură ce anvelopa se uzează, cristalele își intră în rol și oferă o rezervă de aderență binevenită.
Fante 3D Lock. Manevrabilitate precisă și previzibilă. Fantele 3D cu autoblocare presează blocurile benzii de rulare la contactul cu șoseaua, ceea ce îmbunătățește manevrabilitatea în timpul virajelor și schimbărilor de bandă.
Compusul Green Trace. Condus mai sigur și mai ecologic. Aderență excelentă pe timp de iarnă la toate temperaturile, kilometraj excelent și rezistență scăzută la rulare. Cantitatea mare de cauciuc natural menține compusul flexibil în orice condiții. Mai mult de o treime din materiale sunt regenerabile și reciclate.
Tehnologia SilentDrive™. Confort la maxim. Nivelul de zgomot excepțional de scăzut este obținut prin adăugarea unui strat de spumă acustică pe căptușeala interioară a anvelopei. Spuma acustică absoarbe rezonanța din cavitatea de aer a anvelopei, rezultând niveluri mai scăzute de zgomot și un confort sporit la condus. Această tehnologie este aplicată gamei Hakkapeliitta R5 EV.
Design Silent Touch. Rulare confortabilă și plăcută. Caracteristicile de confort îmbunătățite ale modelului Hakkapeliitta R5 au fost obținute prin eliminarea celor mai deranjante zgomote.
Tehnologia Aramid Sidewall. Durabilitate și protecție pentru situații surprinzătoare. Compusul din peretele lateral este extrem de durabil și rezistent la perforare și conține fibre de aramidă extrem de puternice. Același material este utilizat și în industria aerospațială și de apărare. Fibrele de aramidă întăresc cauciucul peretelui lateral pentru a rezista la impacturi externe și la presiunile pe flanșa roții. Această tehnologie este aplicată gamei Hakkapeliitta R5 SUV.
Double Block Grip
Una dintre marile inovații în materie de siguranță a fost reînnoirea modelului benzii de rulare cu noul concept Double Block Grip ce oferă aderență și manevrabilitate superioare și poate fi întâlnit în special pe umerii anvelopei. Rândul rigid de blocuri de rulare începe din centru și se împarte în două către zona umerilor. Față de modelul anterior, NOKIAN TYRES Hakkapeliitta® R3, noua anvelopă Hakkapeliitta R5 este echipată cu 40% mai multe blocuri de rulare pe umăr și zona intermediară. Aceasta înseamnă că zona de contact are cu 4% mai mult cauciuc care atinge șoseaua, pentru o aderență mai bună pe suprafețele alunecoase.
Performanța superioară pe gheață a anvelopelor se datorează cristalelor unice Arctic Grip. Cristalele microscopice sunt integrate în compusul benzii de rulare și servesc drept ținte, creând în interiorul cauciucului margini de aderență ascuțite și dure. Pe măsură ce anvelopa se uzează, cristalele își intră în rol și oferă o rezervă de aderență binevenită.
„Modelul precedent, deja câștigător al mai multor teste, a ridicat ștacheta cât se poate de sus, însă noua anvelopă Hakkapeliitta R5 duce performanța la nivelul următor. Noul model al benzii de rulare și inovațiile impresionante, cum ar fi Arctic Grip Crystals și designul Double Block Grip, ne-au permis să sporim semnificativ siguranța și confortul în timpul iernii – cele mai apreciate caracteristici ale unei anvelope de iarnă fără ținte. Pentru șofer, aceasta înseamnă un condus echilibrat și previzibil și costuri energetice scăzute, având în vedere că rezistența la rulare a fost redusă pentru a oferi un condus mai sustenabil”, spune Samu Lepistö, Manager de Dezvoltare, Nokian Tyres.
Performanța generală pe timp de iarnă este rezultatul unor eforturi de dezvoltare fără compromisuri. În comparație cu Hakkapeliitta R3, performanța pe gheață și zăpadă a crescut cu până la 4%. De exemplu, distanța de frânare pe gheață este cu până la 5,6 metri mai mică față de modelul anterior, la frânare de la 0-80 km/h. Noua anvelopă Hakkapeliitta R5 vine și cu o creștere cu 10% a crestăturilor. Fantele dense, optimizate pe computer, funcționează optim pe gheață, zăpadă și drumuri neasfaltate. Aceste fante adânci garantează o aderență sigură chiar și atunci când anvelopa se uzează. Fantele 3D cu autoblocare presează blocurile benzii de rulare la contactul cu șoseaua, ceea ce îmbunătățește manevrabilitatea în timpul virajelor și schimbărilor de bandă.
Noile anvelope Hakkapeliitta R5 acoperă toate condițiile de iarnă nordică, oferind performanțe previzibile pe drumurile neasfaltate, umede, înghețate și înzăpezite. Una dintre cele mai dificile situații este mocirla, mai ales când apare între benzi pe o autostradă aglomerată. Concepute pentru a preveni acvaplanarea periculoasă pe zloată, canelurile principale de pe banda de rulare îndepărtează eficient apa și noroiul dintre anvelopă și șosea. Canelurile se deschid din centrul anvelopei către zona umerilor și pompează apa departe de suprafața drumului, asigurând o aderență fermă și fiabilă pe drumurile ude și nămoloase.
Confort absolut
Zgomotul anvelopelor poate afecta semnificativ confortul șoferului. Nivelurile mai scăzute de zgomot pot face călătoria mai confortabilă și mai puțin epuizantă. În cazul anvelopelor Hakkapeliitta R5, confortul îmbunătățit din timpul condusului a fost obținut prin eliminarea celor mai deranjante zgomote pe care urechea umană le poate distinge din interiorul vehiculului. Această eliminare selectivă are ca rezultat mai puțin zgomot interior și un confort sporit pentru șofer.
Noul design Silent Touch oferă rulare confortabilă și plăcută datorită noii distribuții a blocurilor de rulare. Numărul de blocuri a fost crescut, iar blocurile și canelurile individuale sunt mai mici. Alături de blocurile echilibrate ale benzii de rulare, designul Silent Touch oferă manevrabilitate stabilă, un condus lin și niveluri de sunet plăcute.
Absolut ecologice
Rularea mai ușoară economisește combustibil și extinde autonomia vehiculelor electrice. Datorită designului benzii de rulare și noului compus Green Trace, rezistența la rulare a anvelopei Hakkapeliitta R5 a fost îmbunătățită și mai mult. Hakkapeliitta R5 are o rezistență la rulare cu până la 4,4% mai mică decât modelul anterior și cu până la 15,5% mai bună față de media din industria premium a competitorilor principali.* În plus, în cazul vehiculelor electrice, creșterea autonomiei poate fi semnificativă. Hakkapeliitta R5 oferă autonomie cu 4,0% mai mare în comparație cu anvelopele premium similare. Aceasta poate însemna cu până la 230 km mai multă autonomie în timpul unei ierni.**
„Întregul proces de producție și ciclul de viață al noilor anvelope trebuie sa țină cont de factorii de mediu. Pornind de la selecția materialelor, anvelopa Hakkapeliitta R5 a fost concepută pentru a lăsa o amprentă de carbon mai mică. Noul compus ecologic Green Trace oferă un condus sigur și ecologic datorită cauciucului natural, oțelului reciclat, uleiurilor derivate din plante și rășinii de pin. Putem spune cu toată mândria că o treime din noul compus conține materiale regenerabile și reciclate. Noua anvelopă Hakkapeliitta R5 este durabilă, sustenabilă și rezistentă la uzură, fiind în același timp și cea mai eficientă anvelopă de iarnă din întreaga lume”, declară Katriina Markkula, Manager de Dezvoltare, Nokian Tyres.
Eficiența energetică
Utilizarea anvelopelor de iarnă cu rezistență scăzută la rulare contribuie la scăderea consumului de energie. Vehiculele care folosesc Hakkapeliitta R5 consumă cu 2,8% mai puțin combustibil decât cele cu anvelope de iarnă premium similare. În Finlanda, de exemplu, un șofer poate economisi în medie până la 48 de litri de combustibil, ceea ce reduce emisiile de CO2 cu aproximativ 140 kg în patru ani, reprezentând ciclul de viață estimat al unei anvelope de iarnă. Calculele orientative arată că vehiculele electrice care folosesc anvelopele Hakkapeliitta R5 pot economisi 170 kWh de energie electrică pe durata ciclului de viață estimat de patru ani al anvelopei.
Mai multe detalii despre seria Hakkapeliitta R5 găsiți aici.