Am citit un comunicat de presă sforăitor, în care se spunea că planurile de viitor pentru General Motors și Ford pe segmentul de vehicule electrice este ca în 2026 companiile să producă nu mai puțin de 320.000 de vehicule electrice.
Dincolo de faptul că cifra în sine sună destul de încurajator pentru piața globală de vehicule electrice, nu mi-au plăcut niciodată angajamentele companiilor pe mai mult de un an, doi. Nu își au rostul, pentru că viitorul pare să fie destul de volatil, iar vremurile tulburi pe care le trăim în prezent certifică cel mai bine acest lucru. Ce rost are, ca producător auto, să spui publicului ce o să faci tu peste șase ani? După părerea mea arată doar că te simți nepregătit în prezent și încerci să amâni, să împingi cât mai încolo anumite evoluții.
Ei, acum vine partea care trece dincolo de pura teorie pe care am exprimat-o până acum. Știți câte vehicule electrice a produs Tesla Motors în 2019? Vă spun eu. 367.500! Adică mult mai mult decât plănuiește Ford, împreună cu General Motors, să producă în 2026.
Cam asta este diferența dintre Tesla Motors și producătorii tradiționali din industria auto, atunci când vine vorba despre segmentul vehiculelor electrice. Ceea ce a realizat Tesla în prezent, pentru alții reprezintă doar idealuri pentru următorii șase ani.
Da, sunt fan Tesla, pentru ceea ce au realizat! Și mai ales pentru standardele pe care le-au setat în piața de mașini electrice, la nivel de performanțe (tehnologii smart, autonomie, accelerație și viteză). Standarde care se dovedesc a fi prea sus chiar și pentru producătorii auto consacrați, care au multă putere financiară în spate. Până la urmă, faptul că Elon Musk a pornit direct cu vehicule electrice a reprezentat un mare plus. Pentru că iată, se pare că reorientarea către electrice dinspre motorizări convenționale este mai complicată.
Acesta este avansul Tesla Motors în fața competitorilor. Iar communicate de genul celui de la Ford, prin care se povestește ce o să se întâmple în câțiva ani, nu ajută pe nimeni.
via Electrek