Una dintre opțiunile pe care cei care doresc să-și achiziționeze un vehicul integral electric o au la dispoziție în România (la modul oficial) este, evident, Nissan Leaf. Un vehicul emblematic pentru segmentul motorizărilor electrice, care de ceva vreme poate fi cumpărat direct de la dealer-ii Nissan din țara noastră.
Ca de obicei, am mers pe versiunea cea mai accesibilă ca preț, cu minimul de dotări. Practic, avem un Nissan Leaf Acenta (versiunile superioare și mai scumpe sunt N-Connecta și Tekna), cu toate dotările standard, fără opționale. Prețul este de 36.700 euro. Este destul de mare, dar trebuie să aveți în vedere că bonusul oferit de statul român prin programul Rabla Plus 2020 este de aproximativ 10.700 euro, dacă adăugăm și un tichet Rabla Clasic. Așa că ar mai rămâne o diferență relativ rotundă de 26.000 euro.
Lista cu dotările standard ale acestui Nissan Leaf Acenta cuprinde:
- Faruri cu halogen, lumini de zi LED și reglaj manual pe înălțime
- Lămpi spate cu LED
- Oglinzi exterioare în culoarea caroseriei, reglabile electric și încălzite, cu semnalizator schimbare direcție integrat
- Mânere uși cromate
- Geamuri laterale spate și lunetă fumurii
- Port de încărcare iluminat
- Jante de 16″ din aliaj
- Poiectoare de ceață cu LED
- Oglindă interioară cu reglaj antiorbire manual
- Ecran TFT 7″ și indicatoare de bord analogice
- Scaun șofer cu reglaj manual pe înălțime
- Buzunare pe spătarul scaunelor șofer și pasager
- Banchetă spate fracționabilă (60/40)
- Tapițerie textilă Neagră sau Gri deschis
- Cotieră centrală față
- Priză 12V (x1) + mufă USB (x1)
- Volan reglabil pe înălțime
- Cheie inteligentă + Buton Start&Stop motor
- Aer condiționat automat (cu timer prin aplicația NissanConnectEV)
- Pompă de căldură pentru încălzire rapidă
- Geamuri electrice față și spate
- Cruise Control + Limitator de viteză
- Sistem audio cu 6 boxe
- Parasolare față cu iluminare
- Volan încălzit
- Senzori de ploaie și lumină + Follow-me-home
- Pedală accelerare/frânare electronică (e-pedal)
- ABS + EBD + Asistență la frânare
- Încărcător on board 6.6kW
- Port CHAdeMO 50kW pentru încărcare rapidă
- Asistență la pornirea din pantă (Hill Start Assist)
- 6 airbag-uri (față, laterale, cortină)
- Roată de rezervă temporară
- Sistem ISOFIX pentru fixare scaun copil
- Control inteligent al traiectoriei (Intelligent Trace Control)
- Sisteme Inteligente de Siguranță (Sistem Inteligent de Frânare de Urgență cu funcție de Recunoaștere pietoni și bicicliști, Recunoaștere Indicatoare Rutiere, Asistență pentru lumini Fază Lungă, Alertă trafic prin spatele vehiculului, Avertizare părăsire involuntară bandă, Intervenție în cazul părăsirii involuntare a benzii de circulație, Avertizare Unghi Mort)
- Cameră de luat vederi pentru marșarier
- Cruise Control Inteligent (ICC).
Evident, mai sunt și câteva dotări opționale, dar, așa cum spuneam, am preferat ca prețul să rămânâ cât mai jos.
În ceea ce privește caracteristicile tehnice, trebuie spus că Nissan Leaf Acenta are un motor electric ce dezvoltă o putere de 150 CP și care este alimentat de un acumulator de 40 kW. Viteza maximă este de 144 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se face în 7,9 secunde. Autonomia medie este de aproximativ 340 kilometri (WLTP), cu un vârf de 389 kilometri în mediul urban și 290 kilometri la drum întins.
Încărcarea rapidă asigură 60 de procente de baterie (de la 20% la 80% conform producătorului) în doar 60 de minute. Aplicația dedicată permite, pe lângă controlul încărcării și câteva setări suplimentare, cum ar fi reglarea temperaturii ambientale din vehicul înainte de începerea deplasării, dar și câteva verificări de rutină.
Nissan Leaf este o alternativă care merită clar luată în calcul de către cei care doresc să achiziționeze un vehicul electric. Noi o să continuăm acest șir de materiale și cu alte opțiuni interesante.