Volkswagen a prezentat un model electric al micorbuzului emblematic pentru companie în anii ’60. Este vorba despre T1, pe care mulți împătimiți îl cunosc ca Bulli. Însă evenimentul pare să fie doar o manevră de marketing, nu intenția serioasă de a produce în serie acest vehicul. Cel puțin nu pe cel prezentat, care este mai degrabă un proiect custom, realizat în colaborare cu o firmă terță.
Este vorba despre cei de la eClassics, care au ca obiect de activitate convertirea în vehicule electrice a unor mașini clasice, emblematice. În prezent colaborează doar cu Volkswagen, dar cred că vor profita de notorietatea câștigată și vor trece și pe alte branduri dacă va fi rost de câștiguri însemnate.
Și cred că ar putea să fie rost de bani chiar mulți, pentru că doar pe acest proiect de convertire bugetul a plecat de la 64.900 euro. Asta în condițiile în care platforma a fost oferită de Volkswagen. În speță, motorul electric și pachetul de acumulatori, similare cu cele folosite pentru VW e up!, un vehicul accesibil și doritorilor din România.
Cei de la eClassics nu lucrează deloc ieftin, însă trebuie să recunoaștem că și rezultatul este spectaculos. Iar datele tehnice nu sunt nici ele de lepădat: un pachet de acumulatori de 45 kWh, un motor electric capabil de 83 cai putere, o viteză maximă de 130 km/h și o autonomie de 200 km. La care putem adăuga suportul pentru încărcare rapidă de 50kW, care asigură 80% din capacitatea bateriei în doar 40 de minute.
Nu prea înțeleg care a fost scopul acestei prezentări. E clar că la nivel de imagine are de câștigat compania eClassics, care face conversia vehiculelor clasice către motorizarea electrică. Dar produsul finit costă foarte mult și nu sunt convis că îi atinge pe colecționarii de mașini clasice. Iar un spirit pasionat de vehicule electrice, se va îndrepta cu siguranță către o mașină contemporană, mult mai accesibilă ca preț. Așa că prezentarea lui VW e-Bulli rămâne un mister.
via InsideEVs