S-a întâmplat pe piețele din Europa Occidentală, în luna decembrie a anului trecut. Analiza le aparține celor de la Finanical Times, care au păstrat o rezervă legată de consolidarea tuturor datelor de vânzări raportate. Însă, cred eu, diferența este destul de consistentă încât să elimine orice dubiu.
Mai exact, în luna trecută, pe piețele din Europa Occidentală, s-au vândut nu mai puțin de 176.000 de unități de vehicule complet electrice. O cifră record, de șase ori mai mare decât cea înregistrată cu un an în urmă, în decembrie 2020. În aceeași perioadă (decembrie 2020), totalul autoturismelor cu propulsie diesel vândute a fost de aproximativ 160.000 unități.
Ca și procente, cele două cifre înseamnă puțin peste 20% din totalul vehiculelor vândute, pentru segmentul de electrice, respectiv 19% pentru diesel. Restul pare să fie umplut de vehicule hibrid și de motorizările pe benzină.
Creșterea în popularitate a motorizărilor electrice s-a suprapus peste o scădere a imaginii motorizărilor diesel. Cei de la Financial Times consideră că Volkswagen este principalul vinovat pentru acest lucru, prin prisma scandalului din 2015, când compania a fost prinsă că scădea din pix noxele emise de vehiculele sale diesel.
Cei de la Volkswagen par să fi înțeles acest lucru. În prezent, 10% din totalul vehiculelor vândute de producătorul german sunt vehicule electrice. Germanii își propun să ducă acest procent la 60% până în 2030. O țintă ambițioasă, dar nu imposibilă.
via Digi24
[…] ce cu câteva zile în urmă vorbeam despre faptul că în Europa Occidentală vânzările de vehicule electrice le-au depășit pe cele de mașini cu motorizare diesel, în luna decembrie a anului trecut, acum avem o nouă premieră similară. La nivelul întregului […]