Este vorba despre un parteneriat între producătorul auto german și Schwarz Group (care deține lanțurile de magazine Lidl și Kaufland) și care prevede instalarea de către Volkswagen a 140 de prize rapide pentru încărcarea vehiculelor electrice și hibride. Prizele vor fi instalate în parcările a 60 de magazine Lidl și 10 magazine Kaufland din Berlin și suburbii. Crește astfel infrastructura destinată vehiculelor electrice din Berlin cu aproximativ 20%, din calculele celor de la Volkswagen.
Volkswagen plănuiește să folosească aceste stații de încărcare în cadrul serviciului WeShare, dar doar în afara orelor de funcționare ale magazinelor Lidl și Kaufland. WeShare este un serviciu de sharing de vehicule electrice deținut de producătorul auto german. Încă nu a debutat, dar va porni furtunos, încă de anul acesta, cu o flotă inițială de 1500 de Volkswagen e-Golf. Planurile includ o creștere constantă a acestei flote până în 2021.
În timpul programului de funcționare al magazinelor, stațiile de încărcare vor deservi clienții acestor magazine. În rest, ele vor fi folosite exclusiv de mașinile WeShare. Se stabilesc astfel niște puncte de preluare/predare a autovehiculelor în cadrul programului de car sharing. O manevră inspirată din partea Volkswagen.
Producătorul auto consideră (în urma unui studiu realizat la comanda sa) că posesorii de vehicule electrice își încarcă acumulatorii acasă (50%), în rețelele publice (25%), pe autostradă (5%) și la serviciu (20%). Așa că nemții s-au implicat și în felia dominantă, prin firma Elli, pe care o dețin, care propune soluții casnice pentru încărcarea vehiculelor electrice.
O strategie ce pare bine gândită, dar căreia îi lipsește ingredientul principal: vehiculele electrice cu autonomie corectă. Adică model Tesla, pentru cei care nu înțeleg ideea. Așteptăm promisiunea ID.3 pentru 2021. Un concept pe care în mod ciudat Volkswagen îl promovează intens, inclusiv în România, deși nu îl are încă disponibil.
via Volkswagen