Ce frumos sună această promisiune a companiei olandeze Lightyear, de autonomie a unui vehicul electric de până la 725 kilometri. Lightyear One, mașina care dorește să atingă aceste performanțe a fost prezentată oficial, în stadiul de prototip.
Pentru a atinge o autonomie de peste 700 de kilometri, vehiculul se bazează pe aproape 5 metri pătrați de panouri solare care captează energia solară și încarcă acumulatorii de pe mașină. Panourile respective se găsesc pe plafonul și pe capota de la motor a mașinii și sunt protejate cu o sticlă specială, pentru o rezistență sporită. Un calcul realizat în condiții normale arată că fiecare oră pe care mașina o petrece în soare îi crește autonomia cu 12 kilometri. Tocmai de aceea, autonomia declarată, cea de 725 kilomtri, va fi diferită în realitate, în funcție de condițiile meteo din fiecare zonă. Un test real nu va putea fi făcut mai devreme de 2021, atunci când cei de la Lightyear vor începe livrările către cei care lansează precomenzi.
Și dacă tot am ajuns în această zonă, precomenzile sunt deja deschise. Prețul final al lui Lightyear One va fi de 170.000 dolari, iar suma necesară unei rezervări este de peste 21.000 dolari. Există și un soi de promoție pentru primii 500 de doritori, care vor plăti doar 135.000 pe o versiune Pionier Edition. Plata pe loc, livrarea în 2021.
Revenind la Lightyear One, pentru o autonomie cât mai bună s-au folosit materiale ușoare (aluminiu și carbon) și s-a pus accentul pe aerodinamică. Mașina arată bine (în poze), pare desprinsă din viitor. Pachetul de acumulatori oferă suport pentru încărcare rapidă (60 kW) care poate livra într-o oră de încărcare enerigie pentru până la 570 kilometri de autonomie. Propulsia se face prin intermediul a patru motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată.
Îmi place acest concept, sunt curios cât de mult o să prindă. Prețul este cam mare, însă dacă testele în condiții reale vor dovedi că autonomia promisă este palpabilă, s-ar putea ca Lightyear să se bucure de succes.
via TNW